Παρασκευή 18 Μαρτίου 2016

Να σου πλέξω ένα κασκολάκι μούρλια

Κρυώνεις μάνα μου; Να σου πλέξω γω κασκολάκι σένιο να το τυλίγεις στο μεταξένιο λαιμουδάκι σου και να ζεσταίνεσαι; Δε θα σου πλέξω όμως από τα κασκόλ που ξέρεις, όχι, θα σου πλέξω από τα άλλα τα κραφτιβιστικά, από εκείνα που κάθε θηλιά είναι και μια καταγγελία για την κενονία την άτιμη.

Βέβαια το αιώνιο πρόβλημα με το πλέξιμο είναι ότι στο τέλος καταλήγεις πάντα να κυνηγάς το κουβάρι. Τρέχει το άτιμο δεξιά κι αριστερά και κυλιέται και κατάχαμα και βρομίζει. Δε σκάω όμως γι΄αυτό γιατί υπάρχει λύση. Έχω μία φιλενάδα από το Οστρέλια, πλέκτρια κι αυτή σαν κι εμένα που για να μην της φεύγει το κουβάρι το σφηνώνει μέσα στη γαλοπούλα της. Όχι βρε τη γαλοπούλα τη χριστουγεννιάτικη, την άλλη τη γαλοπούλα τη -γεννιάτικη σκέτο. Τη δικιά της γαλοπούλα.

Βέβαια η Κάση το κάνει και για έναν άλλο λόγο. Είναι  καλλιτέχνιδα, art performer και μεγάλη κραφτιβίστρια (θα σε πω ρε τι σημαίνει αυτό, λύσαξες!) και το κάνει δημόσια αυτό το πράγμα, να πλέξει δηλαδή μέσα από τη γαλοπούλα της, για να διαμαρτυρηθεί για τη βία κατά των γυναικών και τον γενικότερο σεξισμό που μας περιβάλλει.


Ναι, ναι χιπεστεριά μεγάλη σε λέω. Βέβαια πολλοί την κράζουν για αυτό το πράγμα την καημένη, και στο φατσοβιβλίο όλο άσχημα πράγματα της λένε, αλλά εκείνη δεν πτοείτε, παίρνει τα κακά τα λόγια και τα εκτυπώνει πάνω σε κασκόλ πάλι και τα κάνει πανό.

Τι είπες; Δεν στέκει καλά στα μυαλά η φιλενάδα μου; Ότι χρησιμοποιεί σαν πρόφαση τον φεμινισμό της για να τραβήξει την προσοχή του κοινού; Τι να σε πω; Είναι δύσκολα πράμα να είσαι καλλιτέχνης και το μεροκάματο δε βγαίνει εύκολα. Εγώ αν με ρωτάς δε θα το κανα κι ας είμαι κραφτιβίστρια.


Άντε κι επειδή φαγώθηκες καφτιβισμός βγαίνει από το λήμα craftivism και είναι παρακλάδι του ακτιβισμού που χρησιμοποιεί σαν μέσο έκφρασης και διαμαρτυρίας τις παραδοσιακές οικιακές τέχνες, πλέξιμο, κέντημα και τα συναφή. Η κεντρική ιδέα πίσω από αυτό το είδος του ακτιβισμού είναι αμφίσημη. Από τη μια καταγγέλλει το καπιταλιστικό σύστημα της μαζικής παραγωγής αγαθών και της εκμετάλλευσης του ανθρώπινου δυναμικού μέσω της φτηνής εργασίας και από την άλλη καταγγέλλει τον σεξισμό εις βάρος των γυναικών. Καθώς τα εργόχειρα ήταν για αιώνες το σύμβολο του οικιακού εγκλεισμού της γυναίκας και δείκτης της μικρής προσβασιμότητας της, στην εκπαίδευση η ανάδειξη όλων των χειρωνακτικών οικιακών εργασιών σε ένα είδος δημοφιλούς δημιουργικής απασχόλησης αλλά και τέχνης, εξυψώνει αισθητά το ρόλο και τη θέση της γυναίκας μέσα στην κοινωνία. Και συμπληρωματικά κάθε προσπάθεια ενίσχυσης της μικρής παραγωγής από ομάδες ανθρώπων που το κάνουν με αγάπη και μεράκι, ορθώνει σθεναρά ανάστημα στον καπιταλισμό που μας θέλει όλους άβουλους εργάτες και καταναλωτές.

Αυτά τα ολίγα και τα συμπεράσματα δικά σας.






21 σχόλια:

  1. Με το ζ'μπάθειο, Ανάποδή μου, με ή χωρίς "γαλοπούλα", εμένα όλο αυτό μού έφερε στο μυαλό τα πλεκτά στα δεντράκια, του Καμίνη.
    Από την άλλη, καταπώς τη βρίσκει (μεταφορικώς και κυριολεκτικώς) καθείς!

    Φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χιπεστεράς κι ο Καμίνης τι νόμιζες. Τα κίνητρά τους τα ξέρουν μόνο οι ίδιοι. Εμείς χαζεύουμε τα τρελά του κόσμου και αναρωτιόμαστε. Μην είναι στραβό το κλίμα;

      Φιλάκια κοριτσάρα μου!

      Διαγραφή
  2. Κοίτα τι μαθαίνει κανείς από μια Ανάποδη!
    Έχω βαρεθεί την καραμέλα "το κάνει για δημοσιότητα", όταν οι πολιτικοί, που έχουν τις τύχες μας στα χέρια τους, κάνουν τα πάντα για τη δημοσιότητα, να λέγεται για τον καθένα! Ε, ας το κάνει! Τι σε πειράζει; Τη δική σου δημοσιότητα παίρνει;;;; Αυτό που λέει σε αγγίζει; Αυτό έχει σημασία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε κάποιες σίγουρα τις αγγίζει. Κοίτα αν σκεφτώ πως πριν μερικά χρονάκια μόνο οι Βικιγκς πλένονταν όλοι μαζί από το ίδιο πτυελοδοχείο στο πλέξιμο από τη γαλοπούλα θα κολλήσουμε...

      Διαγραφή
  3. WTF!! Και άντε τώρα να σου χαρίσουν κασκολάκι πλεγμένο μέσα από ξεπουπουλιασμένη γαλοπούλα... το φοράς;
    Φιλιά, Ανάποδη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το ενδεχόμενο δεν το σκέφτηκα! Σκιάχτηκα τώρα...!

      Διαγραφή
  4. "Βαγγέλη, τράβα μαλλί!" ...κι άμα περάσουν όλα αυτά τα μηνύματα τα εργόχειρά της, θα γίνω κι εγώ κραφτιβίστρια.
    Η ροζ κουβερτούλα για το τανκ, θαυμάσια! Δικό της κι αυτό;
    Φιλιά πολλά... αλύοδοπανΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα αν σου πως υπάρχουν και χειρότερα τι θα μου πεις; Αχχχ ωραία το έγραψες ανάποδα το ανάποδη χαχαχα ΦΙλιά!

      Διαγραφή
  5. Αβυσσος η κραφτιβιστική ψυχή!! Εγώ ξέρεις τι θέμα έχω φιλενάδα, δεν μπορώ την πρόκληση για την πρόκληση.. Οταν ο άλλος δηλαδή μου ζωγραφίζει με το αίμα του, όταν χρησιμοποιεί τα προϊόντα των οπισθίων του για μπογιά (ναι καλέ, υπάρχει κι αυτό... μπλιαχ).. Και να σου τώρα ήρθε κι η μανίτσα με την κουβαροθήκη..
    Από την άλλη η έννοια της τέχνης είναι να σοκάρει, να ξεβολεύει, να προβληματίζει, να ευαισθητοποιεί, να στιλιτεύει, να αναδεικνύει.. Μπορούν όμως να γίνουν αυτά χωρίς την πρόκληση για την πρόκληση;; Αυτός είναι για μένα ο καλλιτέχνης..
    Φιλάρες ανάποδή μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ έχει και ψυχιατρικές περιπτώσεις η φάση! Δε μου καλοκάθησε η φάση της αλλά μπροστά σε αυτά που τη σούρανε την λυπήθηκα την κακομοίρα..
      Φιλάκια τσούπρα μου!

      Διαγραφή
  6. Σας νιωθω εσας τις πλέκτριες!
    Καλή εβδομάδα!
    Καλό μας ξημέρωμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχαχα αμα με δείτε πάντως έτσι να ξέρετε πως κάτι έπαθα!
      Φιλάκια!!!

      Διαγραφή
  7. Τι να πω κι εγώ βρε καρδιά μου, μπερδεύτηκα η γυναίκα!...
    Εδώ που τα λέμε όμως, αν γίνονται όλα για τη δημοσιότητα και τα βάλουμε όλα και όλους στο ίδιο σακί, μπαίνουμε κι εμείς οι απλές και ταπεινές (λέμε τώρα) bloggers. Μήπως εμείς τη δημοσιότητα των blog μας δεν τη θέλουμε?...
    Αν είναι λοιπόν να προωθείτε μέσα από την "πετριά" ή την προσπάθεια της καθεμιάς μας και κάτι καλό, γιατί όχι? Η ποιότητά μας, θέλουμε δε θέλουμε, φαίνεται και μας προδίδει ή μας εξυψώνει! ;-)
    Μάκια γλυκά
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ όλοι μας θέλουμε να φτάσουμε κάπου, να ξεχωρίσουμε και αυτό είναι το υγιές. Πάντως ρε παιδί μου γενικά όσοι προέρχονται από τα σαξονικά φύλα είναι πιο χύμα στα θέματα υγιεινής. Κάνουν μπάνιο σε βρομόνερα ξαπλώνουν τσίτσιδοι στα χώματα. Εμείς δε μπορούμε να τα κάνουμε αυτά, είμαστε παστρικοί άνθρωποι.

      Φιλάκια Μαρινάκι!

      Διαγραφή
  8. Συγνώμη, όταν έχει περίοδο δεν πλέκει; Ή βάφει έτσι με φυσικό τρόπο το νήμα; Κι αν το κουβάρι είναι μεγάλο πού το βάζει; Άβυσσος η γαλοπούλα της!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δε θες να δεις εικόνες... συνεχίζει να πλέκει ακάθεκτη και τότε καινούρια πατέντα κουβάρι ταμπόν... παστρικά πράγματα!

      Διαγραφή
  9. Μια χαρά συμπεράσματα έβγαλα η ξανθή κόρη, κι ας έχω αφήσει την ρίζα στο έλεος της αυτές τις μέρες! Και την βρίσκω και πολύ προχώ την φιλενάδα! Πάμε όλοι για μαλλί; Πάρε ένα γλυκό φιλί! (ένεκα που δεν έχω κλίση προς το πλέξιμο, είπα να κάνω μια ρίμα!!) :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχα κι εγώ που έχω κλίση... αρχίζω να αλλάζω γνώμη... δεν βγαίνουν συμπεράσματα απλά θαυμάζουμε την ευρηματικότητα την ανθρώπινης φύσης.
      Μάκια μούκια!

      Διαγραφή
  10. Αααααα κι ότι σκεφτόμουν ότι λίγα πράγματα μπορούν πλέον να με εκπλήξουν...

    Καλό μήνα Ανάποδη Κάλτσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τι περίεργες θέσεις και πρακτικές που χρησιμοποιούνται από κάποιους/κάποιες για λίγη δημοσιότητα, Παναγία μου! Πάντως αν μη τι άλλο, ήταν ιδιαίτερη και πρωτότυπη αυτή η παράξενη "ξανθιά" ενημέρωση, Ανάποδη Κάλτσα!
    Καλό βράδυ! Φιλάκια πολλά με μια αγκαλιά! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. είχα διαβάσει γι αυτην πριν κάτι αιώνες και απο τότε σταμάτησα το πλέξιμο, μέχρι τότε έβαζα το μαλλί μέσα σε κουτί από καφέ ή από τα πουράκια αλλά εγώ πάλι μόνο κακάσχημα amigurumi φτιάχνω δεν είμαι κραφτιβίστρια μια απλή κάφρος που πλέκει είμαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

και η αναποδιά έχει τα όριά της, οπότε ας κρατήσουμε μία κοσμιότητα